2010. április 9., péntek

Zsidótojás


Sok szép színes tojás maradt meg, ahoz, hogy ne vesszenek kárba zsidótojást készítettem a volt osztályfőnökom receptje szerint. Valahányszor kirándulni mentünk mindig hozta a kis dobozban. Nem jutott kézre úgy odavoltunk érte.

Megtisztítottam tíz darab tojást és egy kötésnyi zöldhagymát (saját kertből). A tojásokat lereszeltem, a hagymát apróra vágtam. Egy fakanállal jól elkavartam a 2 kanál mustárt, 3 kanál olajat és 4 kanál tejfölt majd ráönyöttem a hagymás tojásra. Sóval, borssal, paprikával ízesítettem.

Fénykép nem készült róla, még mindig nincs gépem! Ez a fénykép tavaly Húsvétkor készült.

3 megjegyzés:

Kati írta...

Nem is hallottam még "zsidótojásról". Nálunk ez tojásoskenő. Talán... :-)
Gyakran csinálom én is töltelékként, kenyérre, csak úgy...

sedith írta...

Szia, Tesókám! A gépről nem mondtak semmit. A csaj telefonált nekik és azt mondta, hoyg visszaszólnak. 10 percig vártunk és semmi. már muszáj volt jönnünk, mert Boró felordította a fél üzletet. Nem csoda, már 2 óra volt és még se nem evett, se nem aludt!
Kesztyű van, remélem, ilyen kellett. Nem narancssárga-fehér!
A tojáskencéd biztos jó! Ha az oszid töltött veknijéből indulunk ki, akor csakis finom lehet!:)

szannalina írta...

Kati
Mi is kenyérre szoktuk kenni!

Edith
Köszi! A töltött veknit is elfogom készíteni!