2010. február 9., kedd

Méteres torta


Ilyen fajta süteményt Edónál láttam. Eszembe jutott, hogy Tündi is sütötte valamikor. Emlékeztem az elkészítési módra, de ahhoz, hogy biztos legyen a siker felhívtam.
Két háromtojásos vizes piskótát sütöttem, az őzgerincformában. Az egyiket rózsaszín a másik pedig barna lett. Kihülés után felszeleteltem mindkét piskotát és minden szeletet krémmel ragasztottam össze. Szeletelni slégen szeleteltem, hogy csíkos, foltos legyen.

Hozzávalók a rózsaszín piskótához:
3 tojás, 3 k. víz, 6 k. cukor, 3 k.epres vagy málnás pudingpor, 3 k. liszt, 1 kk. sütőpor.

A tojások fehérjét a vízzel és cukorral kemény habbá vertem. Hozzáadtam a tojások sárgáját, a pudingport, lisztet, sütőport és összekavartam, majd tűpróbáig előmeledített sütőben sütöttem
A barna is ugyan úgy készült csak a pudingpor helyett 2 k. kakaót tettem.

Krém:
Megfőztem egy csokis pudingot 10 k. cukorral. Kihülés után öszedolgoztam 25dkg. habosra kikavart margarinnal.

Glazúr (máz):
5 k. porcukor, 2 k. kakaó, 2 k. olaj, 2-3 k. forró víz. Jól összekavartam és a süteményre kentem.


U.I.
Az összerakásnál egy ilyen és egy olyan színű szeletet társítottam. A máz tetejére kókuszreszeléket szórtam.

Nincsenek megjegyzések: