2010. január 22., péntek

Szalagos fánk

Szombaton sütöttem életemben legelőször fánkot (pánkót) úgy ,hogy én végezzem el minden lépését. Edesanyámnál, mámáéknál csak a sütésben és evésben volt részem.
Édesanyám és testvérem mellett (akiket többször is felhívtam) még volt egy nagyon jó segítségem, az Erdélyi Konyha. A lapban megtalálható a szalagos fánk receptje lépésről – lépésre.
Nagyon sok fánkot akartam sütni, hogy mindenkinek jusson a családból. Nem akartam első alkalomra nagy fába vágni a fejszét, ezért csak egy adagot készítettem el. Látván és megítélvén, hogy jól sikerült, még bedagasztottam másfél adagot.
Lett belőle elég. Az nap Csaba jót evett belőle és edesanyáméknak, testvéreméknek anyuéknak és Tündiéknek is vittünk belőle. Fickóra, Tündiékhez egy kosárba vittük, mert fársángolni mentünk hozzájuk. Nagyon jól éreztük magunk, ott volt a fél család, csak Edithék hiányoztak. Este pedig színházba mentünk, majd étteremben vacsoráztunk.

A szalagos fánk.
Hozzávalók:

5o dkg liszt, 2 tojás, 4 evőkanál olvasztott vaj, egy kocka élesztő, 2.5 dl langyos tej, 2 kanál cukor, csipetnyi só, reszelt citrom és narancshéj, rum.

Jól összedolgoztam a hozzávalókat, majd meleg helyen kelesztettem egy órán át. A megkelt tésztrát kilisztezett deszkára tettem, összegyúrtam, majd kinyújtottam téglalap alakúra. Ezt ketté hajtottam és még egyszer finoman átnyújtottam. A felszaggatás után forró olajba sütöttem és porcukorba mártottam.

1 megjegyzés:

sedith írta...

Gyönyörűek lettek és finomak is voltak!:) Ne törődj, minden kezdet nehéz! Nehogy azt hidd, hogy én mindent tudok; hány, meg hány étel van, amihez még nem mertem nekifogni!:)