2010. július 8., csütörtök

Somlói galuska


Hozzávalók:
• 10 db. babapiskóta
• 4 kanál kakaó
• 4 kanál cukor
• 2 kanál liszt
• 3 kanál durvára vágott dió
• 3 kanál mazsola
• 2 tojás
• 10 dkg vaj
• 25 ml rumeszencia, 1dl víz
• 1 dl tejszínhab
• 1 l tej
Legelőször a rumeszencia felét az 1 dl vízbe öntöttem, ebben áztattam a mazsolát. Elővettem öt tálkát és mindenikbe 2-2 piskótát tördeltem. A kakaót, a lisztet, a cukrot és a tojásokat kevés tejjel simára kevertem, mikor csomomentessé vált hozzátöltöttem a többi tejet és főni raktam. Mielőtt még rotyogott volna belekavartam a diót, az áztatott mazsolát és a rumeszencia másik felét.
Kézepes sürűségű pépet főztem belőle. A tűzről levéve belekavartam a vajat és még melegen a piskótára töltöttem. Tejszínhabbal és mazsolával díszítettem.

1 megjegyzés:

Sz. Zita írta...

Nagyon fincsi lehet. Sosem értettem, hogy ennek miért galuska a neve? Semmi galuska nincs benne :)